Status niepublicznego przedszkola „Niezapominajka”
Rozdział 1.
przepisy ogólne
§1
- Niepubliczne Przedszkole „Niezapominajka” zwane dalej ″Przedszkolem″ jest placówką niepubliczną ogólnodostępną, prowadzoną przez osoby fizyczne.
- Przedszkole jest placówką oświatową, wpisaną do ewidencji szkół i placówek niepublicznych Biuro Edukacji w Warszawie pod numerem 174/PN/07.
- Pełna nazwa placówki brzmi:
Przedszkole Niepubliczne „Niezapominajka” Teresa Szewczuk,
Marek Dubiel s.c.
02-724 Warszawa
ul. Wołodyjowskiego 36A
Siedziba placówki mieści się w Warszawie, 02-724, ul. Wołodyjowskiego 36A - Organem prowadzącym przedszkole są:
Teresa Szewczuk, zamieszkała ul Związku Walki Młodych 8/67, 02-786 Warszawa
Marek Dubiel, zamieszkały ul. Związku Walki Młodych 8/67, 02-786 Warszawa - Przedszkole używa pieczęci podłużnej z napisem:
„Niezapominajka” Przedszkole Niepubliczne Teresa Szewczuk, Marek Dubiel s.c.
02-724 Warszawa ul. Wołodyjowskiego 36A
tel: (22) 857 42 54
NIP: 5213510555, REGON: 146365116 - Przedszkole posiada adres e-mail oraz stronę internetową:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.niezapominajka.net.pl/ - Przedszkole podlega Systemowi Informacji Oświatowej
- Nadzór pedagogiczny nad placówką sprawuje: Mazowieckie Kuratorium Oświaty
§ 2
- Placówka działa w oparciu o:Ustawę z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, 1078, 1287, 1680, 1681, 1818, 2197 i 2248) z późniejszymi zmianami ) oraz przepisy wydane na jej podstawie.
- Niniejszy Statut.
§3
- Działalność placówki finansowana jest w oparciu o:
◦ dotację oświatową;
◦ opłaty rodziców za pobyt dziecka w placówce (czesne, opłatę rejestracyjną);
Rozdział 2.
realizacja zadań opiekuńczych, wychowawczych oraz dydaktycznych przedszkola
§4
- Przedszkole realizuje cele i zadania określone w Ustawie Prawo Oświatowwe oraz przepisach wydanych na jej podstawie, w zgodzie z Konwencją Praw Dziecka, realizuje zadania ponad podstawę programową MEN- wspomagając indywidualny rozwój dziecka zgodnie z jego potrzebami i z uwzględnieniem wiedzy z zakresu nauk pedagogicznych , m.in. poprzez:
a. zapewnienie każdemu dziecku warunków do wszechstronnego rozwoju;
b. stwarzanie w Przedszkolu przyjaznego dziecku środowiska zapewniającego poczucie przynależności i bezpieczeństwa;
c. diagnozę wiedzy, umiejętności i poziomu rozwoju funkcji poznawczych;
d. wspieranie rozwoju sfery emocjonalnej;
e. indywidualny tok wyrównywania dysfunkcji;
f. realizację zadań z zakresu wczesnej edukacji;
g. przygotowanie dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego;
h. stwarzanie warunków do rozwoju kreatywności w różnych obszarach działalności dziecka;
i. organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w porozumieniu z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i poradniami specjalistycznymi.
Rozdział 3.
organy przedszkola oraz ich zadania
§5
Organami Przedszkola są:
- Dyrektor
- Rada Pedagogiczna,
- Zespół wczesnego wspomagania rozwoju.
Dyrektor Przedszkola
§6
Dyrektor kieruje całą działalnością Przedszkola, reprezentuje je na zewnątrz, jest odpowiedzialny za prawidłową realizację zadań statutowych oraz za rozwój i podnoszenie jakości pracy, a w szczególności:
a. sprawuje opiekę nad wychowankami i stwarza im warunki integralnego i harmonijnego rozwoju,;
b. sprawuje nadzór pedagogiczny w Przedszkolu;
c. zapewnienia kadrowe, organizacyjne i materialne warunki do realizacji zadań wynikających z programu wychowania przedszkolnego zatwierdzonego przez MEN;
d. tworzy i przedkłada plan pracy Przedszkola do zatwierdzenia przez Radę Pedagogiczną;
e. odpowiada za realizację programu wychowawczego Przedszkola;
f. tworzy i przedstawia Radzie Pedagogicznej arkusz organizacyjny Przedszkola w kolejnym roku szkolnym;
g. ustala procedurę rekrutacji kandydatów do Przedszkola;
h. przyjmuje dzieci do Przedszkola i skreśla je listy uczniów, zgodnie z zasadami zapisanymi w statucie;
i. jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Przedszkolu nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami;
j. zatrudnia i zwalnia nauczycieli oraz innych pracowników Przedszkola, uwzględniając charakter i zadania statutowe Przedszkola oraz ustala zasady ich wynagradzania;
k. jest przewodniczącym Rady Pedagogicznej;
l. realizuje uchwały Rady Pedagogicznej oraz Rady Rodziców, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących;
m. ma prawo uczestniczyć we wszystkich zebraniach zwoływanych przez nauczycieli i organy Przedszkola;
n. wspiera doskonalenie nauczycieli, uwzględniając zadania statutowe Przedszkola,;
o. odpowiada za budżet i majątek Przedszkola;
p. odpowiada za dokumentację Przedszkola, w tym:
▪ przygotowuje i przedstawia zasady organizacji roku szkolnego Radzie Pedagogicznej do zaopiniowania, a Radzie Rodziców do wiadomości,
▪ przedstawia tygodniowy rozkład zajęć Radzie Pedagogicznej do wiadomości.
q. realizuje wszelkie inne zadania związane z działalnością i funkcjonowaniem Przedszkola;
r. podejmuje decyzje we wszelkich sprawach nie zastrzeżonych w statucie dla innych organów Przedszkola.
Rada Pedagogiczna
§7
- Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem, w którego skład wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni Przedszkola.
- Radzie Pedagogicznej przewodniczy i jej pracami kieruje Dyrektor Przedszkola.
- Rada Pedagogiczna działa według opracowanego przez siebie i zatwierdzonego przez Dyrektora regulaminu.
- Zebrania Rady Pedagogicznej odbywają się zgodnie z przyjętym kalendarzem.
- Uchwały Rady Pedagogicznej są wiążące, gdy zostały podjęte zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków a w przypadku równej liczby głosów za i przeciw- głos decydujący należy do Dyrektora.
- Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy w szczególności:
a. zatwierdzanie planu pracy Przedszkola przedkładanego przez Dyrektora,
b. ustalanie wewnętrznego systemu doskonalenia nauczycieli,
c. przygotowanie programu wychowawczego Przedszkola,
d. podejmowanie uchwał w sprawie innowacji pedagogicznych wprowadzanych w Przedszkolu. - Rada Pedagogiczna opiniuje arkusz organizacyjny Przedszkola.
- Rada Pedagogiczna wnioskuje o zmiany w statucie Przedszkola.
- W zebraniach rady pedagogicznej mogą także brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej,
w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, terapeutycznej i opiekuńczej placówki. - Nauczyciele są zobowiązani do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste wychowanków, ich rodziców, a także nauczycieli i pracowników Przedszkola.
Zadania nauczycieli i innych pracowników przedszkola
§9
- Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno–wychowawczo- opiekuńczą oraz odpowiada za jakość i wyniki tej pracy a także bezpieczeństwo powierzonych mu dzieci.
- Do obowiązków nauczycieli należy w szczególności:
◦ odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci w czasie zajęć organizowanych w przedszkolu i poza przedszkolem;
◦ otoczenie opieką każdego dziecka od chwili jego przyjęcia do przedszkola;
◦ prawidłową organizację procesu dydaktycznego, m.in. wykorzystanie najnowszej wiedzy merytorycznej i metodycznej do pełnej realizacji wybranego programu wychowania przedszkolnego;
◦ wybór optymalnych form organizacyjnych i metod pracy z dziećmi w celu maksymalnego ułatwienia dzieciom zrozumienia istoty realizowanych zagadnień;
◦ kształcenie i wychowywanie dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, szacunku dla symboli narodowych oraz szacunku dla każdego człowieka;
◦ dbanie o kształtowanie u dzieci postaw moralnych;
◦ tworzenie warsztatu pracy, wykorzystanie pomocy dydaktycznych, udział w gromadzeniu innych niezbędnych środków dydaktycznych (zgłaszanie dyrekcji zapotrzebowania, pomoc w zakupie), dbałość o pomoce i sprzęt; bezstronne, rzetelne, systematyczne i sprawiedliwe ocenianie umiejętności dzieci, informowanie rodziców o ich osiągnięciach i problemach oraz kierunkach pracy z dzieckiem;
◦ wspieranie rozwoju psychofizycznego każdego dziecka, jego zdolności lub zainteresowań;
◦ rozpoznawanie możliwości i potrzeb powierzonych jego opiece dzieci;
◦ organizowanie i prowadzenie zebrań z rodzicami oraz indywidualne kontakty z rodzicami;
◦ doskonalenie umiejętności merytorycznych; odpowiedzialność za jakość swojej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, zobowiązanie do jej analizowania, diagnozowania i samooceny;
◦ aktywny udział we wszystkich zebraniach Rad Pedagogicznych, udział w zajęciach otwartych, uczestnictwo w konferencjach metodycznych oraz innych formach doskonalenia wewnętrznego;
◦ aktywny udział w życiu przedszkola: udział w uroczystościach i imprezach organizowanych w przedszkolu;
◦ przestrzeganie dyscypliny pracy;
◦ prawidłowe prowadzenie dokumentacji: opracowywanie rocznych i miesięcznych planów pracy, prowadzenie dziennika oddziału, kart obserwacji, diagnozy dziecka a także innych wymaganych przez dyrektora przedszkola;
◦ kierowanie się w swoim działaniu dobrem dziecka, poszanowanie jego godności osobistej;
◦ dbanie o estetykę i wystrój powierzonej sali;
◦ przestrzeganie tajemnicy służbowej;
◦ przestrzeganie zasad współżycia społecznego i dbanie o właściwe relacje pracownicze;
◦ opracowanie lub wybór i przedstawienie programu wychowania przedszkolnego dyrektorowi przedszkola;
◦ prowadzenie obserwacji pedagogicznych zakończonych analizą i oceną gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna), ewaluacja działań;
◦ przekazanie na piśmie rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole do 30 kwietnia danego roku szkolnego. - Nauczyciel realizuje zadania, o których mowa w ust. 1 poprzez:
• dokładne poznanie dzieci, ich stanu zdrowia, cech osobowościowych, warunków rodzinnych, bytowych a także potrzeb i oczekiwań;
• tworzenie środowiska zapewniającego dzieciom prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny, poczucie bezpieczeństwa i atmosferę zaufania;
• ułatwianie adaptacji w środowisku rówieśniczym i nowych warunkach, a także pomoc w rozwiązywaniu konfliktów z innymi dziećmi;
• właściwe organizowanie pobytu dziecka w przedszkolu, poprzez przestrzeganie porządku dnia, wdrażanie dzieci do współpracy;
• utrzymywanie stałego kontaktu z pedagogiem, logopedą i innymi specjalistami; wdrażanie dzieci do wysiłku, cierpliwości, pokonywanie trudności i odporności na niepowodzenia;
• wdrażanie dzieci do społecznego działania oraz kształtowanie właściwych postaw moralnych, właściwych relacji między dziećmi;
• okazywanie troski i życzliwości każdemu dziecku;
• stwarzanie możliwości wykazania się przez dzieci zdolnościami poznawczymi, opiekuńczymi, artystycznymi lub innymi;
• współdziałanie z rodzicami, Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną innymi specjalistycznymi poradniami;
• dbanie o stan techniczny sprzętu zgromadzonego w sali oraz zabawek i innych pomocy dydaktycznych;
• przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w budynku przedszkola, na placu i podczas wyjść poza teren przedszkola;
• udzielanie rad, wskazówek i pomocy rodzicom;
przestrzeganie procedur obowiązujących w przedszkolu, a szczególności procedury odbierania dzieci z przedszkola, postępowania w wypadkach, organizowania wycieczek poza teren przedszkola.
Zespół wczesnego wspomagania rozwoju.
§10
4. W przedszkolu działa powołany przez dyrektora zespół wczesnego wspierania rozwoju dziecka i jedo rodziny.
5. Opieką zespołu objęte są dzieci:
a. posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspierania rozwoju,
b. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
c. dzieci wymagające specjalistycznego wsparcia ze względu na obserwowane opóźnienie rozwoju psychoruchowego lub będące w trakcie diagnozy deficytów rozwojowych,
6. W skład zespołu wchodzi dyrektor, specjaliści zatrudnieni w przedszkolu (w szczególności logopeda, psycholog, terapeuta integracji sensorycznej,) oraz wychowawcy grupy danego dziecka (jeśli uczęszcza ono do naszego przedszkola).
7. Skład zespołu zmienia się w zależności od potrzeb konkretnego dziecka objętego opieką terapeutyczną. Zespół przygotowuje Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
8. Zespół nadzoruje pracę terapeutyczną z konkretnym dzieckiem, jego posiedzenia są otwarte dla rodziców/ opiekunów dziecka.
Rozdział 4.
organizacja pracy przedszkola
§11
- Podstawową jednostką organizacyjną placówki jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień jak i dysfunkcji.
- Liczba dzieci uczęszczających do oddziału przedszkolnego nie może przekraczać 12.
- W każdym oddziale jest od 1 do 2 dzieci o różnym stopniu niepełnosprawności. W wyjątkowych sytuacjach, za zgodą Rady Pedagogicznej, liczba ta może zostać zwiększona.
- Dzieci, które ze względu na deficyty rozwojowe nie są w stanie uczestniczyć samodzielnie w pracy grupy przedszkolnej mogą mieć przydzielonego terapeutę – wspomagającego lub asystenta.
- Dzieci nie gotowe do pracy na terenie grupy mogą być objęte indywidualną opieką terapeutyczną.
§12
- Organizację pracy placówki w ciągu dnia określa rozkład dnia ustalony przez dyrektora na pierwszej radzie pedagogicznej. Uwzględnienia on wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do założeń programowych oraz potrzeb i oczekiwań rodziców.
- Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.
- Szczegółową organizację wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny pracy placówki opracowany przez Dyrektora Przedszkola.
- Arkusz organizacji pracy placówki określa:
▪ liczbę oddziałów,
▪ czas pracy oddziałów,
▪ liczbę miejsc w placówce,
▪ liczbę dzieci zapisanych do placówki,
▪ liczbę pracowników,
▪ czas pracy pracowników. - Placówka funkcjonuje cały rok. Terminy przerw ustala dyrektor.
§13
- Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego.
- Dzieci mają możliwość udziału w zajęciach dodatkowych, które mogą być finansowane ze środków placówki lub dodatkowych opłat ponoszonych przez rodziców. Zakres i warunki finansowania przez placówkę zajęć dodatkowych ustala każdorazowo dyrektor.
- Rodzaj zajęć dodatkowych, ich częstotliwość i forma organizacyjna uwzględnią w szczególności potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci oraz zależą od wyboru rodziców, a także od poniesienia przez rodziców ( prawnych opiekunów ) kosztów zajęć dodatkowych.
- Organizacja i terminy zajęć dodatkowych ustalane są przez dyrektora placówki.
- Placówka może rozszerzać ofertę opiekuńczą i edukacyjną w zależności od potrzeb i swoich możliwości.
- Placówka może organizować dla wychowanków różnorodne formy krajoznawstwa i turystyki. Organizację i program wycieczek oraz imprez dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb dzieci, ich stanu zdrowia oraz sprawności fizycznej.
§14
- Opłatę za pobyt dziecka w placówce ( czesne i wyżywienie ) ustala dyrektor.
- Nieobecność dziecka w placówce nie zwalnia rodziców od obowiązku uiszczenia opłaty stałej.
- Placówka zapewnia odpłatne wyżywienie dla dzieci. Zasady odpłatności za korzystanie z wyżywienia i wysokość stawki żywieniowej ustala dyrektor.
- W przypadku nieobecności dziecka zwrotowi podlega dzienna stawka żywieniowa za każdy dzień nieobecności w placówce tylko w przypadku nieobecności powyżej 5 dni bez przerwy.
- Opłaty od rodziców pobierane są do 5 dnia każdego miesiąca z góry przelewem na konto placówki.
§ 15
- Przedszkole organizuje pomoc psychologiczno – pedagogiczną dla wszystkich dzieci w przedszkolu, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z deficytami rozwojowymi.
- Procedury kwalifikacji i opieki nad dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych zawiera załącznik do niniejszego statutu.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu, w celu wspierania potencjału rozwojowego ucznia i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola oraz w środowisku społecznym.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest w przedszkolu również rodzicom uczniów i nauczycielom w celu wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy udzielanej uczniom.
Rozdział 5.
zasady rekrutacji dzieci
§ 16
- O przyjęciu dziecka do Przedszkola decyduje dyrektor po rozmowie kwalifikacyjnej z rodzicami, biorąc pod uwagę :
a. kolejność zgłoszeń;
b. akceptowanie przez rodziców statutu i regulaminu obowiązujących w Przedszkolu,
c. możliwość zapewnienia danemu dziecku optymalnych warunków rozwoju (dotyczy zwłaszcza dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawności intelektualnej). - Pierwszeństwo mają rodzeństwa wychowanków Przedszkola.
- Warunkiem przyjęcia dziecka jest podpisanie przez rodziców (opiekunów) umowy.
- Dziecko może być skreślone z listy przedszkolnej:
a. na podstawie pisemnego wniosku rodziców (opiekunów prawnych);
b. po całomiesięcznej nieusprawiedliwionej i wcześniej nie zgłoszonej nieobecności dziecka;
c. z powodu niepłacenia czesnego za okres dwóch miesięcy lub nieterminowego wnoszenia opłat przez rodziców;
d. gdy rodzice zataili ważne informacje o dziecku, które uniemożliwiają jego pobyt w Przedszkolu.
e. choroby dziecka będącej zagrożeniem dla innych dzieci;
f. braku współpracy rodziców z nauczycielami;
g. jeżeli zachowanie dziecka będzie zagrażało bezpieczeństwu innych dzieci.
Rozdział 6.
nauczyciele i inni pracownicy przedszkola
prawa i obowiązki nauczycieli wynikają z przepisów prawa oraz wewnętrznych regulacji przedszkola
§ 17
- Nauczyciel Przedszkola w szczególności:
a. realizuje podstawowe zadania: dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, zgodnie z charakterem Przedszkola określonym w Statucie,
b. wspiera każde dziecko w jego rozwoju oraz dąży do pełni własnego rozwoju, - Podstawową zasadą pracy nauczyciela jest kierowanie się dobrem dzieci,
§ 18
Realizując zadania statutowe Przedszkola nauczyciel ponosi w szczególności odpowiedzialność za:
a. życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci podczas zajęć,
b. prawidłowy przebieg zajęć dydaktyczno-wychowawczych i stosowanie właściwych metod pracy, tworzenie dobrej i przyjaznej atmosfery pracy,
c. jakość pracy dydaktycznej i wychowawczej,
d. uwzględnianie w procesie edukacyjnym indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów,
e. dobrą i życzliwą współpracę z rodzicami,
f. powierzone mienie Przedszkola,
g. systematyczne wypełnianie dokumentacji.
§ 17
- Powinnością nauczycieli jest dążenie do pełni własnego rozwoju osobowego oraz stałe poszerzanie wiedzy zawodowej i doskonalenie swoich umiejętności wychowawczych i dydaktycznych.
- Realizując obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nauczyciel planuje swój rozwój zawodowy biorąc pod uwagę zadania i potrzeby Przedszkola.
§ 19
Wychowawca grupy jest zobowiązany do korzystania z pomocy specjalistów ( takich jak : psycholog, logopeda itp.) zatrudnionych w Przedszkolu bądź w poradniach pedagogiczno-pedagogicznych i specjalistycznych.
§ 20
Praca nauczyciela podlega ocenie, zgodnie z odrębnymi przepisami prawa.
§ 21
Pracownicy administracji i pracownicy obsługi współtworzą wspólnotę Przedszkola. Mają oni obowiązek wypełniać swe zadania w sposób ukazujący dzieciom prawidłowe i przyjazne funkcjonowanie placówki.
Rozdział 7.
rodzice
§ 22
Rodzice powinni zapoznać się ze statutem , ofertą edukacyjną, programem wychowawczym i regulaminami obowiązującymi w Przedszkolu.
§ 23
Rodzice mają prawo do:
• zapoznania się z programem oraz zadaniami wynikającymi z programu rozwoju placówki i planów pracy w danym oddziale,
• uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat postępów, sukcesów i niepowodzeń swojego dziecka,
• uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych i rozwojowych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy,
• wyrażania i przekazywania nauczycielowi oraz dyrektorowi wniosków z obserwacji pracy placówki,
• przebywania w placówce oraz obserwowania zajęć po ustaleniu terminów i zasad z osobami prowadzącymi zajęcia i dyrektorem.
§ 24
Rodzice mają obowiązek:
• dopełnić czynności związanych z przyjęciem dziecka do Przedszkola tym podpisać stosowne, wymagane przez akty wewnętrzne Przedszkola dokumenty ( przede wszystkim umowę),
• przestrzegać statutu i regulaminu oraz innych obowiązujących aktów wewnętrznych Przedszkola,,
• aktywnie współpracować w sprawach swoich dzieci i realizacji programu wychowawczego Przedszkola,, współdziałać z Przedszkolem w celu ujednolicenia oddziaływań opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznych i terapeutycznych wspomagających rozwój dziecka;
• respektować wspólne ustalenia dotyczące dziecka,
• informować ze stosownym wyprzedzeniem o każdej planowanej nieobecności dziecka w Przedszkolu do godziny 9:30,
• regularnie opłacać czesne i wszelkie inne zobowiązania finansowe.
• Przyprowadzać dziecko punktualnie na zajęcia dydaktyczne oraz dodatkowe
• przyprowadzać dziecko zdrowe (nauczyciel nie ma obowiązku podawania dzieciom leków)
Rozdział 6.
przepisy końcowe
§ 25
- Statut obowiązuje w równym stopniu wszystkich członków społeczności – dzieci, nauczycieli, rodziców, pracowników obsługi i administracji.
§ 26
Statut może być zmieniony przez dyrektora. Wszelkie zmiany statutu wymagają formy pisemnej i podania do wiadomości pracownikom nie później niż na 3 dni przed wejściem w życie.
§ 27
W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Pracy i Kodeksu Cywilnego.
§ 28
Niniejszy statut (tekst jednolity zawierający aktualizacje)został podany do wiadomości na posiedzeniu rady pedagogicznej w dniu 31.01.2022 i wchodzi w życie z dniem podpisania.
Właściciele
Teresa Szewczuk
Marek Dubiel
Załączniki:
- Załącznik nr 1 – REGULAMIN SPACERÓW I WYCIECZEK
- Załącznik nr 2 – PROCEDURA PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI
- Załącznik nr 3 – PROCEDURA KWALIFIKACJI I OPIEKI NAD DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH